FAQ - Veelgestelde vragen

Naast de kwaliteit van onze producten staat de klantenservice bij ons hoog in het vaandel. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden van onze klanten.

Verzending en levering

Leveringstermijn

In de meeste gevallen is de levertijd voor uw kunstwerk binnen Duitsland 1-3 dagen na uw bestelling. Naar andere landen duurt het 3-5 dagen. De levering van onze XXL-schilderijen in groot formaat wordt uitgevoerd door onze verzendpartner en duurt 5-7 dagen binnen Duitsland. Details over onze levertijden vindt u in onze leverings- en betalingsvoorwaarden. Helaas kunnen we u geen spoedverzending aanbieden.

1
Verzendkosten

Verzending naar Nederland en veel landen in de EU is vanaf een bestelwaarde van € 40 helemaal gratis.  Meer informatie vindt u op onze pagina over leverings- en betalingsvoorwaarden.

1
Verzendt u ook buiten Duitsland?

Ja, KunstLoft levert gratis in veel EU-landen. U kunt uit onze leverings- en betalingsvoorwaarden zien aan welke landen wij momenteel leveren.

1
Verzendservice

KunstLoft verscheept haar kunstwerken samen met haar logistieke partners DHL, DPD en Bpost in een speciale, transportveilige verpakking. Onze grote XXL schilderijen worden verzonden door een expeditiebedrijf.

1
Ophalen door de klant

Helaas is het niet mogelijk om het product zelf op te halen. Wij hebben een efficiënt en gestandaardiseerd verzendproces ontworpen om uw schilderij of beeldhouwwerk zo snel mogelijk naar u op te sturen.

1
Verpakkingen

Wij houden van onze schilderijen en beeldhouwwerken en zorgen ervoor dat ze goed beschermd aankomen. Wij verzenden onze schilderijen en sculpturen in op maat gemaakte verzendpakketten.

1
Bestelling volgen (ordertracering)

In de verzendbevestiging per e-mail voor uw kunstwerk vindt u een verzendings- of trackingnummer voor het volgen van uw zending. Vul dit nummer in op de website van onze logistieke partner DHL, DPD of Bpost om te zien waar uw bestelling zich momenteel bevindt. Als u een gratis klantenaccount bij KunstLoft heeft aangemaakt, kunt u onder het menu-item "Mijn bestellingen" de zending volgen.

1
Levering op de gewenste datum

Een levering op de gewenste datum is helaas niet mogelijk, omdat onze verzending volledig automatisch gebeurt. U kunt hier lezen over de levertijd.
Als u uw werk niet persoonlijk kunt accepteren, zijn er verschillende mogelijkheden:
- Plaats uw bestelling op een later tijdstip
- Het pakket is nog steeds ongeveer 7 dagen in een nabijgelegen winkel/pakketpostpunt en kan worden opgehaald.
- U kunt bij de versendserviceaanwijzen een ander persoon aanwijzen om uw levering namens u te ontvangen.

1
Uiterste datum voor levering van XXL-schilderijen

Gelieve bij uw bestelling het telefoonnummer te vermelden. Het expeditiebedrijf zal contact met u opnemen over de leverdatum.

1
Verzending naar pakketpunten

Verzending naar een pakketpunt is niet mogelijk. De kunstwerken van KunstLoft zijn te groot om bij een pakketpunt te worden afgeleverd, inclusief de transportveilige verpakking.

1
Waarom ontvang ik de levering in delen?

Een gedeeltelijke levering vindt plaats in de volgende gevallen:
- U heeft een XXL olieverfschilderij én een kunstwerk van de kleine oplages besteld. Het XXL-schilderij wordt verzonden door het expeditiebedrijf , alle andere kunstwerken door DPD/DHL/Bpost.
- Delen van uw bestelling zijn momenteel niet op voorraad. De beschikbare kunstwerken worden onmiddellijk naar u verzonden, de voorbestellingen worden verzonden zodra ze in ons magazijn zijn.
Wij proberen zo min mogelijk deelleveringen te verzenden, maar logistiek gezien is het soms onmogelijk om pakketten te combineren vanwege de grootte van het pakket. In deze gevallen moet het kunstwerk individueel en in sommige gevallen via verschillende verzendservices worden verzonden.
Hoe uw bestelling wordt verzonden, kunt u zien in uw verzendbevestiging via de tracking links!

1
Een kunstwerk als cadeau inpakken

Dit is helaas niet mogelijk, omdat de transportveilige verpakking niet kan worden gecombineerd met een geschenkverpakking. Wel kunt u bij KunstLoft een cadeaubon kopen.

1
Verzendingsproblemen

Onvolledige levering:
Neem contact op met onze klantenservice die het probleem onmiddellijk zal oplossen.

Verloren pakket:
Laat het onze klantenservice weten. Zij zullen contact opnemen met de juiste verzendservice.

1
Antwoord niet gevonden?
Gebruik het contactformulier om ons uw vraag te stellen naar contactformulier