FAQ - Veelgestelde vragen

1) Algemene vragen

1.1) Wat is KunstLoft?

Wij van KunstLoft houden van kunst en hebben het onze missie gemaakt om schilderijen en sculpturen betaalbaar en beleefbaar te maken voor iedereen. Wij werken rechtstreeks met kunstenaars en bieden een breed scala aan kunstwerken in verschillende maten en stijlen in onze online winkel. Lees meer over ons en onze kwaliteitsbelofte. 

1.2) Wat onderscheidt KunstLoft van andere online winkels voor handgemaakte schilderijen en sculpturen?

KunstLoft werkt rechtstreeks samen met kunstenaarsateliers en schilders, nooit met intermediaire, anonieme en dure wederverkopers. Wij kiezen het design van onze werken met zorg, oriënteren ons op moderne trends, en zorgen voor de hoge kwaliteit van de schilderijen en sculpturen. Daarnaast bieden we elk werk op onze site de nette presentatie die het verdient.

1.3) Zal mijn werk er precies zo uitzien als de foto's op de KunstLoft website?

Omdat de kunstwerken bij KunstLoft allemaal met de hand  gemaakt zijn, hebben zowel de schilderijen als de sculpturen altijd kleine maar subtiele verschillen - elk kunstobject is dus uniek.

Om een constante kwaliteit te garanderen zonder dat we afhankelijk  van industriële productie zijn, werken we samen met professionele kunstenaars uit Azië. Zij hebben zich gespecialiseerd in het schilderen en afwerken van interieurkunst en maken gebruik van artistieke technieken die een stabiele kwaliteit mogelijk maken bij het maken van edities (bijvoorbeeld door gebruik te maken van contoursjablonen om de verhoudingen van het motief op het doek aan te brengen voor het schilderen).

Dankzij onze hoge resolutie foto's uit onze eigen fotostudio kunt je elk detail van elk kunstwerk bekijken voordat je het koopt.  

Vergleich der Abweichungen

Afwijkingen kunnen hoogstens  veroorzaakt worden door verschillende scherminstellingen die dezelfde kleur in nuances anders weergeven. Om typische afwijkingen te laten zien, hebben we vier voorbeeldversies van elk schilderij met elkaar vergeleken:

kl00092-Abweichungen-NL

1.4) Zijn alle kunstwerken van KunstLoft echt handgemaakt?

Ja, alle schilderijen en sculpturen die KunstLoft aanbiedt zijn handgemaakt. Wij vertrouwen op onze ervaren professionele Aziatische kunstenaars die zich al decennia lang specialiseren in de productie van decoratieve kunstwerken en in artistieke technieken die ons in staat stellen een stabiele kwaliteit te verkrijgen bij het maken van de verschillende stukken. Het gebruik van "contoursjablonen", waarbij bijvoorbeeld de verhoudingen van de motieven op het doek aangebracht worden voordat het geschilderd wordt, is er een van. Dit zorgt ervoor dat voor al onze schilderijen de verhoudingen van de motieven behouden blijven en je vindt altijd hetzelfde patroon dat je op de KunstLoft-website heeft gezien. Hieronder ziet je een voorbeeld van dit creatieve proces door de ontwikkeling van acrylverf "Dance of the pink flamingos":

a) Het creatieproces van onze handgemaakte schilderijen:

b) Afgewerkte schilderijen gefotografeerd in onze fotostudio:

1.5) Waar komen de kunstwerken van KunstLoft vandaan?

Geschoolde schilders met jarenlange professionele ervaring creëren unieke werken in hun atelier. Door direct contact met deze Aziatische kunstenaars zorgt KunstLoft voor een eerlijke beloning en passende arbeidsomstandigheden.

1.6) Zijn de gebruikte kleuren en materialen onschadelijk voor de gezondheid?

Ja, we gebruiken hoogwaardige kleuren en materialen voor onze kunstwerken. In onze schilderijen gebruiken we expliciet acrylverf, omdat het onschadelijk voor de gezondheid en volstrekt reukloos is. Als we olieverf voor een motief gebruiken, vermelden we dit ook direct bij de betreffende beschrijving van het schilderij. Lees meer over het verschil tussen acryl- en olieverf.

1.7) Heb ik een lijst nodig om mijn schilderij op te hangen?

Nee, je heeft geen lijst nodig om je KunstLoft-schilderij op te hangen. De randen van onze schilderijen zijn altijd geschilderd, dus het is zelfs aan te raden om het schilderij zonder lijst op te hangen.

1.8) Is mijn schilderij voorbereid voor de ophanging?

Ja, je kunt alle schilderijen van Kunstloft direct ophangen, omdat er achteraan de schilderijen al een ijzerdraad voor de ophanging aanwezig is. Knutselaars waarderen deze bevestigingstechniek, omdat voor de ophanging alleen een spijker of een pen met schroef nodig is, afhankelijk van de structuur van de muur. Het inlijsten is ook bijzonder eenvoudig dankzij de draad aan de achterkant van het schilderij. Het is niet nodig om meerdere gaten te boren voordat je de perfecte positie voor je kunstwerk vindt. Onze XXL grootformaat schilderijen worden geleverd met een krokodillenklem, waarmee je ze stevig en stabiel aan de muur bevestigen kunt. We bieden ook een luchtbelniveau voor een optimale en harmonieuze plaatsing. Meer informatie over de eenvoudige bevestiging van de schilderijen vindt je in onze gebruiksaanwijzing.

1.9) Welke schilderstechnieken worden voor KunstLoft schilderijen gebruikt?

KunstLoft heeft ervoor gekozen om zowel olie- als acrylverven te gebruiken: de twee technieken openen eindeloze mogelijkheden voor kunstenaars en hebben zich wereldwijd in de loop der decennia of zelfs eeuwen bewezen met gerenommeerde vertegenwoordigers van alle stijlen en tijdperken. Voor een gedetailleerde beschrijving van dit onderwerp kunt je informeren om de verschillen tussen acryl- en olieverf te ontdekken.

1.10) Kan ik vertrouwen op de kwaliteit van KunstLoft's schilderijen en sculpturen?

Ja, we onderwerpen onze waardevolle kunstwerken regelmatig aan kwaliteitscontroles. Want aan onze hoge eisen kan alleen worden voldaan door direct contact met de kunstenaars. Ons vertrouwen in de kwaliteit van onze schilderijen en beeldhouwwerken is zo groot dat we een recht op terugkeer van 100 dagen garanderen. Lees meer over onze kwaliteitsbelofte, waarmee we gemeten worden.

1.11) Kan ik het kunstwerk ter plaatse bij KunstLoft bekijken?

Helaas is dit niet mogelijk. Om onze sculpturen en handgeschilderde schilderijen tegen betaalbare prijzen aan te bieden, vermijden we bewust een kostbare tentoonstellingsruimte. In plaats daarvan willen we via onze website kwaliteitskunst voor iedereen 24 uur per dag en 7 dagen per week toegankelijk maken. 

 

2) Vragen over de bestelprocedure

2.1) Heb ik een klantaccount nodig om een kunstwerk bij KunstLoft te bestellen?

Nee, je heeft geen account nodig om een bestelling bij KunstLoft te plaatsen. Tijdens het bestelproces kunt je kiezen of je een account wilt aanmaken of niet. Een gratis klantenaccount heeft echter vele voordelen: je heeft op elk moment toegang tot de status van jouw bestelling (inclusief het volgen van de verzending), je kunt jouw factuur- en afleveradres beheren en je kunt jouw favoriet voor later opslaan.

2.2) Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?

Onder "Mijn account" vindt je de rubriek "Mijn bestellingen". Daar kunt je op elk moment de status van jouw bestelling bekijken.

2.3) Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je een bestelling voor je kunstwerk annuleren wilt, stuur dan een e-mail naar service@kunstloft.be met je bestelnummer. Wij kunnen je bestelling alleen annuleren als deze nog niet aan onze logistieke partner overhandigd is. Na levering heeft je nog steeds de mogelijkheid om jouw schilderij of sculptuur terug naar KunstLoft te sturen. In dit geval zullen wij de retourzending samen met je gratis organiseren.

2.4) Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je jouw wachtwoord voor jouw klantenaccount vergeten hebt, selecteer dan "Wachtwoord vergeten" onder "Mijn account" en vraag een nieuw wachtwoord aan. Wij sturen je dan een nieuw, willekeurig gegenereerd wachtwoord. Je kunt dit wachtwoord vervolgens wijzigen in het klantengedeelte na het inloggen.

2.5) Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Als je met jouw gegevens onder "Mijn account" inlogt, kunt je je wachtwoord in het gedeelte "Gebruikersgegevens" wijzigen. Je wordt naar je oude en nieuwe wachtwoord gevraagd.

2.6) Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Onder "Mijn account" kunt je je e-mailadres wijzigen in het gedeelte "Gebruikersinformatie". Het enige wat je hoeft te doen is jouw huidige wachtwoord en jouw nieuwe e-mailadres in te voeren.

2.7) Zijn mijn klantgegevens bij KunstLoft veilig?

Ja, de bescherming van jouw gegevens is onze hoogste prioriteit. Wij beschermen jouw gegevens volgens de laatste beveiligingsstandaarden. Hier kunt je zien welke gegevens wij verzamelen en hoe wij daarmee omgaan.

2.8) Hoe verwijder ik mijn account?

Als je je KunstLoft-account verwijderen wilt, kunt je ons een e-mail sturen naar service@kunstloft.be. Na de verwijdering kunnen wij jouw account niet meer aanmaken. Je moet dan opnieuw inloggen. 

 

3) Vragen over het betalingsproces

3.1) Welke betaalmogelijkheden zijn er bij KunstLoft?

Je kunt jouw KunstLoft-kunstwerk gemakkelijk en veilig betalen door middel van vooruitbetaling, overschrijving, creditcard, directe bankoverschrijving, PayPal, afbetaling, aankoop op factuur of Amazon-Betaling.

3.2) Wanneer moet ik de bestelling betalen?

Als je met een creditcard betaalt, wordt het factuurbedrag onmiddellijk afgeschreven. Betaling via automatische incasso-opdracht wordt meestal 1-3 werkdagen na bestelling van jouw rekening afgeschreven. Bij een betaling in termijnen (via PayPal) is een gespreide betaling in 6, 12, 18 of 24 maandelijkse termijnen mogelijk. De eerste maandelijkse termijn is ten vroegste binnen 38 dagen verschuldigd. Voor alle andere door ons aangeboden betalingsmethoden vindt de debitering onmiddellijk na de bestelling plaats. Meer informatie vindt je in onze betalingsvoorwaarden.

3.3) Zijn mijn betalingsgegevens en andere gegevens veilig bij jullie?

Ja, wij behandelen de betaling volgens de huidige veiligheidsnormen en besteden aandacht aan de bescherming van jouw gegevens. Bovendien worden jouw creditcard- en rekeninggegevens niet op onze servers opgeslagen.

3.4) Moet ik douanerechten of invoerrechten betalen als ik uit een EU-land bestel?

Nee, jouw kunstwerk wordt snel en eenvoudig verzonden vanaf KunstLoft in München. Er zijn geen douane- of invoerkosten. Geen douanerechten, geen verborgen kosten, geen lange wachttijden. Beloofd! Voor leveringen aan Noorwegen dienen de invoerrechten rechtstreeks door je te worden betaald. 

 

4) Vragen over de levering

4.1) Hoe lang duurt het voordat mijn kunstwerk mij bereikt?

In het algemeen bedraagt de levertijd voor je bestelling 3 tot 5 dagen naar België en andere landen, en 1 tot 3 dagen naar Duitsland. De levering van onze XXL groot formaat schilderijen wordt gedaan met onze expeditiepartner en duurt in theorie 5 tot 7 dagen. Details over onze levertijden vindt je in onze verzend- en betalingsvoorwaarden.

4.2) Moet ik verzendkosten betalen?

Voor verzending naar Duitsland en veel EU-landen hoeft je geen verzendkosten te betalen. Voor verzending naar Noorwegen moet je extra kosten betalen. Meer informatie vindt je op onze pagina over verzending en betalingsvoorwaarden.

4.3) Hoe verstuurt KunstLoft het kunstwerk?

KunstLoft verscheept zijn kunstwerken samen met zijn logistieke partners DHL en DPD in een speciale, transportveilige verpakking. Onze grote XXL schilderijen worden door een expeditiebedrijf verzonden.

4.4) Hoe worden de kunstwerken voor verzending verpakt?

Wij houden van onze schilderijen en beeldhouwwerken en zorgen ervoor dat ze goed beschermd aankomen. Wij verzenden onze schilderijen en sculpturen in op maat gemaakte verzendpakketten.

4.5) Kan ik mijn kunstwerken zelf ophalen?

Wij hebben een efficiënt en gestandaardiseerd verzendproces ontworpen om jouw schilderij of beeldhouwwerk zo snel mogelijk na bestelling naar je toe te sturen. Daarom is het helaas niet mogelijk om het kunstwerk zelf te verzamelen.

4.6) Waar is mijn bestelling op dit moment te vinden?

In de verzendbevestiging per e-mail voor jouw kunstwerk vindt je een verzendings- of trackingnummer voor het volgen van jouw zending. Vul dit nummer in op de website van onze logistieke partner DHL of DPD om te zien waar jouw bestelling zich momenteel bevindt. Als je een gratis klantenaccount bij KunstLoft heeft aangemaakt, kunt je onder het menu-item "Mijn bestellingen" de zending volgen.

4.7) Verzendt je ook buiten Duitsland?

Ja, KunstLoft levert gratis aan veel EU-landen. Uit onze verzend- en betalingsvoorwaarden kunt je opmaken aan welke landen wij momenteel leveren.

4.8) Kan ik mijn werk als cadeau laten verpakken?

Nee, de veilige transportverpakking kan helaas niet met een geschenkverpakking worden gecombineerd. Wel kunt je bij KunstLoft een cadeaubon kopen en weggeven.

4.9) Kan ik mijn werk bij een Packstation bezorgen laten?

Helaas nee. De kunstwerken van KunstLoft zijn te groot voor levering aan een pakstation, inclusief de veilige verpakking. KunstLoft levert daarom niet aan pakstations.

 

5) Vragen over ruilen en retourneren

5.1) Wat moet ik doen als mijn kunstwerk is tijdens het transport beschadigd??

Mocht je schilderij of beeldhouwwerk beschadigd zijn op weg naar je, stuur ons dan een e-mail met jouw bestelnummer naar service@kunstloft.be. Wij sturen je dan een retourbon zodat je het schilderij of beeldhouwkunst gratis aan ons kunt retourneren. Als er meer exemplaren van het gewenste motief op voorraad zijn, sturen wij je uiteraard direct een nieuw kunstwerk toe.

5.2) Hoe kan ik mijn bestelde kunstwerk terugsturen?

Wij verlenen je een herroepingsrecht van 100 dagen na ontvangst van de goederen. We hebben de exacte procedure van de intrekking hier samengevat. Stuur ons een e-mail met jouw bestellingnummer naar service@kunstloft.be. Wij sturen je dan een retourbon zodat je het kunstwerk gratis aan ons kunt retourneren.

5.3) Welk recht op terugzending geeft KunstLoft mij als klant?

KunstLoft is overtuigd van de kwaliteit van haar kunstwerken en geeft daarom 100 dagen recht op teruggave van alle aangeboden schilderijen en sculpturen.

5.4) Kan ik mijn kunstwerk laten ophalen als ik het retourneren wil?

Wij kunnen je alleen de ophaalservice aanbieden voor grote XXL schilderijen. Hiervoor brengen wij je in contact met onze expediteur, die het grote schilderij bij je ophaalt.

5.5) Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij een kunstwerk van een retourzending ontvangen hebben en wij de goederen geïnspecteerd hebben, zorgen wij voor de onmiddellijke terugbetaling. Betaling zal gedaan worden op je rekening of creditcard, afhankelijk van de betaalmethode die je kiest. Het zal enkele dagen duren voordat jouw rekening of creditcard wordt gecrediteerd en kan van bank tot bank verschillen. Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug. 

 

6) Andere vragen

6.1) Hoe kan ik contact met de klantenservice opnemen ?

Voor alle vragen over KunstLoft, onze kunstwerken en jouw bestelling kunt je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur bij onze klantenservice terecht tegen lokaal tarief (de prijs van een mobiele telefoon kan duurder zijn) op 0049 89 5484 7737. Je kunt ook contact met onze klantenservice opnemen via e-mail op service@kunstloft.be.

6.2) Gebruikt KunstLoft mijn klantgegevens voor reclamedoeleinden?

De bescherming van jouw gegevens is zeer belangrijk voor ons. Wij zullen jouw gegevens nooit gebruiken voor reclamedoeleinden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Meer informatie vindt je in ons Gegevensbescherming.

6.3) Hoe kan ik problemen op de website melden?

Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze website. Daarom zijn we blij als je ons op de hoogte stelt van problemen of fouten onder feedback@kunstloft.be.

6.4) Ik mis een bepaald motief - wat kan ik doen?

We breiden onze KunstLoft voortdurend uit. Mocht je een bepaald motief missen, dan kijken we uit naar jouw e-mail naar feedback@kunstloft.be.

6.5) Ik wil graag met KunstLoft werken - met wie moet ik contact opnemen?

Als je geïnteresseerd in een samenwerking met KunstLoft bent, neem dan contact op met cooeperaties@kunstloft.be.

ONLANGS BEKEKEN UNIEKE EXEMPLAREN